Környezettudatosság: trend vagy életforma?
A közösségi média világában élve elég kevés olyan élményünk vagy gondolatunk van, amit ne osztanánk meg több száz vagy ezer ismerősünkkel és követőnkkel. Ennek köszönhetően egyre több olyan trend vagy divat is népszerűségnek örvend, ami környezetbarát (elemeket tartalmaz) és a környezettudatos gondolkodást népszerűsíti. Egyik ilyen trend volt a szemétszedés, avagy tisztítsuk meg a szeméttől környezetünket, vagy a műanyag mentes július. Halkan megjegyzem, hogy a természetet nem csak egy poszt, vagy trend erejéig kell óvni, ezen kívül az év további napján is törekedhetünk műanyagmentes megoldások keresésére, vagy egy erdei séta során összeszedni a szemetet.
Miután a jelenlegi helyzet és életvitelünk hosszú távon tarthatatlan, ezen kívül a környezetvédelem közös ügyünk, nem érte az építőipart váratlanul a Kormány azon rendelete, miszerint a lakóingatlan használatbavételi engedélyét csak akkor állítják ki, ha közel nulla energiaigényű családi ház kerül felépítésre és a felmerülő energiaellátás szükségletét 25%-ban megújuló forrásból fedezi az építmény.
Ezzel kétségkívül közelebb kerültünk egy környezettudatos életmódhoz, ám nem jelent olyan drasztikus változást ami a komfortérzetünket befolyásolná. Az egyetlen elszenvedője a Kormány törekvéseinek a pénztárcánk. Ahogyan azt az élelmiszereknél is észrevehettük, az organikus vagy egészséges ételek mindig drágábbak, és nincs ez másképp az építőiparban sem, ahol a közel nulla energiaigényű családi házak építésének költsége meghaladja a kevésbé környezetbarát házak kivitelezésének árát.
A zöld jövő építéséről elmondhatjuk tehát, hogy drágább, de a jövőnk és a bolygónk egy olyan befektetés ami biztosan megtérül.
A trendek arrafelé mutatnak, hogy az emberek, az állam és vállalatok egyszerre próbálnak pozitív változtatásokat elérni. Szelektíven gyűjtjük a szemetet, egyre nagyobb divat a kerékpáros közlekedés, igyekszünk helyi termelőktől vásárolni. Léteznek olyan követendő példák is, amikor az állami és közigazgatási szervek igyekeznek tenni a zöld jövőért, támogatják a környezetbarát megoldásokat. A vállaltok, piaci szereplők sem maradhatnak ki az áramlatból, egyre többen gyártanak környezetbarát módon előállított termékeket, illetve sok piaci szereplő kampányokkal, akciókkal igyekszik szolgálni a Föld megmentésének ügyét.
A Föld megmentéséért vívott harcban egyre gyakrabban kerülünk szembe a passzív ház kifejezéssel. Amelyről a Mi a passzívház? című cikkünkben már részletesen írtunk. Azonban ezt nem lehet elégszer kihangsúlyozni, ugyanis az energiafelhasználás csökkentése az egyik legkivitelezhetőbb környezetbarát megoldás napjainkban.
A Magyar Nemzeti Bank Zöld Otthon Programja ennek a törekvésnek a jegyében indult útra, amely (úgy néz ki) megoldást kínál a zöld jövő költséges megvalósítására.
Ha szeretnél többet megtudni a Zöld Otthon Programról, ne hagyd ki a Már igényelhető a Zöld Otthon Hitel című cikkünket, vagy A zöldOtthon Program az MNB válasza a klímaváltozásra írásunkat.
Amennyiben pedig megbízható generálkivitelezőt szeretnél, akire a több tíz éves szakmai tapasztalat mellett a megbízhatóság is jellemző, ne keress tovább ugyanis a Zöldház csapatában ezt megtaláltad. Csapatunk már több éve az energiatakarékos házak népszerűsítésével és kivitelezésével foglalkozik, ugyanis számunkra a környezettudatosság egy életforma, nem trend.
Categories: Hír